23 Eki 2012

Yoklar - Kitap Yorumu



Michael Grant tarafından yazılan Goodreads'te 35,604 kişinin 5 üzerinden değerlendirmesi sonucu 3,94 ortalamaya sahip olan Yoklar, Artemis tarafından Türk okuyucularla buluşmuştu.

Yetişkinlerin olmadığı bir dünya düşünün. Hatta gençlerin olmadığı bir dünya, sadece çocukların olduğu bir dünya… Etrafta tek bir yetişkin yok. Ne öğretmen, ne polis, ne doktor, ne anne baba. Yardım edecek kimse yok, hiç kimse.

Herkes Sam’den bir şeyler bekliyordu. Ona güveniyorlardı. Onun bazı şeyleri başarabileceğine inanıyorlardı. Ama Sam böyle düşünmüyordu. Korkuyordu çünkü bir şeyler biliyordu. Bazı şeylere sebep olduğunu düşünüyor, bu onu daha çok korkutuyordu.

Bazı çocuklar değişmişti. Bazı şeyler yapabiliyorlardı. Çoğunun yapamadığı şeyler. Onlar özeldiler ve bunu kendiler için kullananlar vardı. Kontrole sahip olmak isteyenler, üstünlük sağlamak isteyenler.

Gerçekten iyi kurgulanmış bir kitap okudum. Özgün bir konusu olduğunu düşünüyorum. Sadece çocukların olduğu ve onlara yardım edecek kimsenin olmadığı bir dünya da olabilecekleri düşünerek kitabı büyük bir keyif ile okudum.

Karakterlerin bazen yersiz davranışlarda bulunduklarını düşünsem de en büyüklerinin 14 yaşında olduğunu düşününce bu davranışların normal olduğu kanaatine vardım. Tabi bu 14 yaşındaki çocukların bazen yapamayacakları şeyleri yaptıklarını düşünmeme neden oldu. Ben çocuk profilini kafamda böyle hayal etmemiştim, bazı şeyleri yapamamalı, cesaret edememeli.

Kitap akıcı ve birçok karakterin üzerinden okuyoruz. Anlatımını çok beğendim. Kitabı okurken sıkılacağınızı pek sanmıyorum. Basım kalitesine gelince, kitabın ciltli olması beni çok mutlu etti. Bildiğim kadarıyla serinin tüm kitapları ciltli.

Kitap benden tam puan aldı. İyi okumalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder