5 Tem 2013

Kitap Yorumu: Elit - Kiera Cass


6 kız ile iş daha da zor.

İllea’nın kraliçesi olmak için yarışan 6 kız kaldı. America onlardan biri. Kendini rakiplerine karşı zayıfta görse, elinden gelenin en iyisini yapıyor.Prens Maxon ile Muhafız Apsen arasında kalan America, kimi seçerse seçsin aklı diğerinde kalacak. Sarayın sorunları kendine yetmezmiş gibi saraya saldıran Asiler de çok fazla soruna neden oluyor. America çok fazla dikkat çekiyor.

Elit, ilk kitabın gerisinde kalmış. Kitabın belli özelikleri ilk kitapla aynı olsa da özellikle karakterlerin tepkileri ve davranışları kitabı geriye itmiş.

Karakterimiz America Singer kitapta kendini keşfediyor. Kendini sürekli yeterince iyi değilim diyen America yeteneklerinin ve güzelliğinin farkına varıyor. America'nın sürekli diğerlerine göre daha alt sınıftan geldim lafları ile kendini acındırması ve aşk ikilemleri kitabın kendisini tekrarlamasına neden olmuş. Oysa ilk kitabın sonunda America güçlü ve özgür bir kız olacağı işareti vermişti. America lider özelliğine sahip, kitapta America'nın Açlık Oyunları'nda Katniss Everdeen gibi bir sembol olacağı izlenimi verdi.

Kitabın kapakları gerçekten güzel ve uyumlu, özellikle sırt tarafları, birbiri ile uyumu gerçekten dikkat çekici duruyor. Kitapta, distopya kokusunu daha yoğun alıyoruz. İllea'nın geçmişi merak uyandırıcıydı ve Gregory'nin ülkeye yaptıkları distopya kokusunu daha çok aldırttı. Asilerin planlarının daha çok merak etmeye başladım.

Zekice dialogları okumak eğlenceliydi. Burada yazar kadar çevirmeninde yeteneğini görüyoruz. Akıcı ve özgün bir distopya kitabı olan Elit'i denemelisiniz. 

8 yorum:

  1. Ben okuduktan sonra America'ya sinir olmuştum ilk kitap daha güzeldi ve şimdi 2014'e kadar beklememiş lazım üçüncü kitap için :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Dex hızlı bir yayınevi yurtdışından 2 veya 3 ay sonra dilimize çevrilmiş olur. =)

      Sil
  2. Kapak güzelmiş gerçekten.

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel ifade etmişsin! Gerçekten America 1. kitapta daha özgür, kendini ifade edicek falan derken bu kendi kendine acıması, Katniss benzetmesi ve ikisinden birini tercih edememesi beni gıcık etti. Oyuncak gibi kullandı resmen!

    Her ne kadar kötülesem de seriye sırf meraktan devam edicem. Asiler'in neler peşinde olduğunu merak ediyorum. Azcıkta tahmin ediyorum desem yeridir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende devam edeceğim. Zaten verdiğim puanda düşük bir puan değil. Ama America'nın kendini toplaması lazım. = )

      Düşüncelerinin belirttiğin için teşekkürler. = )

      Sil
  4. kitap beni tatmin etti. Çünkü America gerçek bir seçim yapıyor. Ve tahmin ettiğim kadarıyla 3. kitapta bu Aspeni maxon öğrenicek. Her neyse. Yorumlarını çok beğendim. Ama puan biraz düşük değil mi?=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. = )

      3 Puan düşük bir puan değil. = )

      Sil