19 Tem 2014

Kitap Yorumu: Kuşatma ve Fırtına - Leigh Bardugo

Kitap Alina ile Malyen'nin, ilk kitapta bıraktığımız, kaçış maceralarında neler yaptıklarını ve hala ne yaptıklarını anlatmak ile başlıyor. Bir nevi özet niteliğinde bir kaç bölüm okuyoruz. Tabi bu bölüm kısa sürüyor. Çünkü karşımıza Karanlık Efendi çıkıyor. Sonrası ise gizemli bir karakter ile soluklarımızı Ravka'da alıyoruz.

Karanlık Efendi'nin kafasındaki kendi kadar karanlık planı okurken heyecanlanıyor ve serinin kapaklarındaki gizemi çözüyoruz. En azından ben o ana kadar çözememiştim.


Güçlerini yeni keşfetmiş karakterlerin en büyük sorunu olsa gerek güçlerinin tam olarak farkına varmıyorlar. Biraz güçlü olmak, en azından düşmanına karşı güçlü görünmek gerekir. Alina bunu beceremedi. Karanlık Efendi'nin karşısında afallıyor, gereksiz laflar söylüyor, yanlış şeylere odaklanıyordu. Ama geçte olsa kendine gelmesi beni sevindirdi.
'' Kes şunu, diye kızdım kendime. Sen artık ayağında askeri çizmelerle titreyen ürkek bir kız değilsin. Sen bir Grisha'sın, Güneşin Elçisi'sin. Onların sana ihtiyaçları var. İstersen burayı yerle bir edersin. Dimdik durmaya, kalbimi sakinleştirmeye çalıştım. ''
Başkentten önceki ülkeyi gezme sahneleri sıkıcı ve bunaltıcıydı. Öyle olacak ki ana karaktere de bu yansımış. Çünkü sahnelerde de diyaloglar da tam bir bütünlük göremedim, kopuk bir anlatımı vardı. Ayrıca Alina aynı konuyu farklı laflarla bize anlatmaya çalışıyormuş izlenimi aldım. Ancak bu bölümler dışında kitap olağan bir hızda ve sağlam diyaloglar ile ilerledi.

Grishaların güçlerini arttıran Büyüteçler var. İlk kitabı okumuş olanlar hatırlayacaktır. Onlar hakkında yeni bilgiler öğreniyoruz. Başlardaki heyecanı doruk noktaya taşıyan Rusalye sahnesi çok yaratıcı olduğunu düşünüyorum.

Martı Yayınları, sektörde uzun zamandır var olan bir yayınevi. Kuşatma ve Fırtına ile bizleri bir yıla yakın bir süre beklettikten sonra kitabı elimize veriyor. Bekleme süresinden dolayı kitap için daha bir hevesleniyor, daha fazla beklenti içine giriyoruz. Bu yüzden kitaptaki bazı hatalar beni çok üzdü. Kelime hataları sık sık gözüme çarptı. Umarım benim elimdeki kitapta sadece böyle bir sorun vardır; kitabın başındaki harita sayfası biraz uzun kaldığından sayfa yıprandı. Böyle hatalar belki anlattığımızda basit gibi dursa da benim gibi kitap kurtlarını gerçekten üzüyor. Eminim işinin önemseyen bir yayınevi olan Martı Yayınları bir daha ki kitapta daha titiz davranacaktır.

Kitaptan, aradaki sıkıcı bölümlerden ve Alina'nın davranış sorunları yüzünden bir puan kırıyorum. Ama seri hala favorilerim arasında. Tatil günlerinizi değerlendirebileceğiniz harika bir kitap.

5 yorum:

  1. Yazım hataları var demek... Çok gözüme batar benim de. Her şeye takılmak istemiyorum ama bazen Türkçe kitap okumak işkence oluyor. Yine de bir göz atmak isterim buna. İlk kitabını beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  2. Benim kitabımda boş sayfalar var bu bu sebepten ötürü olay döngüsünü kaçırıyorum. Acaba sende de öyle bir sorun var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, Sudecan. Kitabın korsan olma ihtimali var mı? Veya kitabın örnek kopya olma ihtimali.

      Sil
  3. Benim kitabımda boş sayfalar var bu bu sebepten ötürü olay döngüsünü kaçırıyorum. Acaba sende de öyle bir sorun var mı?

    YanıtlaSil