17 Tem 2014

Kitap Yorumu: Camlar Şehri - Cassandra Clare

Grubun Alicante'ye gitmesi sonucu olaylar derinleşiyor. Valentine'nın planlarının da öğrenilmesi ve Simon'nun durumu ile grubun Alicante'ye gelmesi biraz problem oluşturuyor. Clary ise gruptan ayrı bir şekide annesini kurtaracak iksirin Alicante'de olduğunu öğrendiğinde oraya gitmek için Luke ile birlikte yolculuğa koyuluyor. Yolculuk süprizlerle dolu.

Karakterleri düşündüğümüzde hepsinin ayrı bir sorunu olduğunu görmek hoşuma gitti. Hepsi kendi çevresinde mücadele vermesi gerekti ve bunu başardılar. Favori karakterim olan Simon ve Isabelle'ye kesinlikle hayranlığım bu kitapta daha fazla arttı.

Yazarın Harry Potter hayranı olduğunu biliyoruz. Camlar Şehri'nde bunu o kadar çok hissettim ki her halde bunu size anlatamam. Sanki diyaloglar oradan alınmış gibi geldi. Ama neden bilmiyorum bu beni rahatsız etmedi. Çünkü her iki serininde ayrı bir havası var. Ya da her iki seriyi sevdiğim için tozda kondurmuyor olabilirim. Ancak Voldemort'un çocuğu olsa adı Valentine olurmuş.

Bende Artemis Yayınları'nın 2. baskısı var. Tüm baskı mı böyle bilmiyorum ama kitap çok sıkı bir şekilde basılmış. Kitabı ayırdığımda kitabın sırt kısmı yırtıldı. Kitapçıda yeni basıma baktığımda böyle bir problemin olmadığını gördüm. Aman dikkat!

Seriyi çok severek okudum. Serinin sonradan uzatıldığını düşündüğümüzde Camlar Şehri bir nevi final niteliğinde bir kitaptı. Bu yüzden ayrı bir heyecanı vardı. Ancak uzatılmış olması beni seriye devam edip etmeme konusunda tedirgin ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder