19 Kas 2017

Kitap Yorumu Tiffany'de Kahvaltı - Truman Capote

İtiraf ediyorum; beklediğim gibi değildi. Tabii ne bekliyordun diye sorarsanız, cevap veremeyebilirim. 120 sayfalık bir kitap olduğundan dolayı kurguyu anlatma girişiminde bulunmak istemiyorum. Ancak özetle, Holly Golightly'nin hovarda geçen hayatını okuyoruz, diye biliriz.

Holly'i çok sevdiğimi söyleyemem ancak ona karşı içim acımadı değil. Çevresinde çok fazla insan olmasına rağmen benim hiç arkadaşım yok demesi, onun o sorumsuz tavırlarını göz ardı etmenizi sağlıyor. Özgürlüğüne düşkün olan kızımız, aidiyetlik hissetmiyor ve kendini birine bağlanmadığı müddetçe özgür olacağına inanıyor. O an aklıdan ne geçiyorsa dile getirmekten çekinmiyor. Olumsuz cevaplarının sonuna koyduğu 'sevgilim' kelimesinin arkasına saklanıyor.  Diğer yandan bize bu çapkın kızın hayatını anlatan, yazar olmak isteyen bir genç var. Ancak onla pek fazla ilgilenmiyorsunuz.

1958 yılında yazılan kitabın 1961 yılında da filmi çekilmiş. Holly ise Audrey Hepburn canlandırmıştır. Filmini izlemek isteyenlerin önce bu kısa kitabı okumasını öneririm. Bir roman olmadığının altına çizmekte yarar görüyorum. Uzun hikaye olarak geçiyor. Okurken fazla detaylarda boğulmuyor, öğrenmeniz gerekenleri okuyorsunuz.

Beklediğim gibi olmadığını tekrar belirtiyorum. Üslubu çok beğenemedim. Holly dikkat çekici bir karakter ancak sevdiğimi söyleyemem. Bu kısa kitabı bitirdiğimde içimde birazcık Holly acıma, birazda klasik bir kitabı daha okumanın verdiği rahatlama vardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder