17 Kas 2017

Kitap Yorumu: Şans Kurabiyem - Sinem Çelebioğlu

Hayata tutunmak için harekete geçmek, sevdiğin işlere yönelmek ve en önemlisi ne olursa olsun yanında olan insanların kıymetini bilmenin bize yeteceğini gösteren, güzel bir ilk roman.

Şans Kurabiyem farklı bir okuma deneyimi sunuyor bizlere. Karakterimiz roman yazmaya başlıyor. Bizde hem onu, hem de onun yazdıklarını okuyoruz. Özetle, iki kitap okuyoruz; roman ve roman içinde roman. İş böyle olunca iki romanı da ayrı ayrı ele almak gerekiyor. Aslında ben roman kısmını daha çok sevdim. Daha oturaklı ve daha iyi tasvir edilmişti. Böyle düşünmemin sebebi belki de karakterin duygularının bana daha rahat geçmiş olmasından. Roman içinde roman ise, daha eğlenceli yazılmış. Yer yer güldürdüğünü itiraf etmeliyim ancak roman kadar tat vermedi.



'' Şimdi yeniden onun evinde kalırken ve nereye baksa küçüklüklerini görürken, bir başkasının anılarına ortak oluyor gibiydi. Ne yaşananlar tazeydi zihninde ne de duyguları kalbinde. Bir başkasından dinlemiş de üzülmüştü anlatan kişi için. Bir başkasının gözüyle görmüştü O'nu ve anlam verememişti zamanın yitirilmesine, geçip giden değmez bir yürek için. ''

Kitabın genelinden aldığım tuhaf bir his vardı. Yazarın daha iyisini yapabileceği hissinden kendimi alamadım. Dediğim gibi bu bir ilk roman. Ancak yazarın kendisini daha geniş kurguların içine atabilecek yetenekte olduğunu düşünüyorum. Özellikle roman kısmını gerçekten başarılı buldum. Biraz daha iç dünya eklenmesini istesem de kitabın olması gereken uzunlukta olduğunu düşünüyorum. Daha fazlası kurgunun zorlanmasına ve sırf yaşanması için belli bölümlerin eklemesine neden olacaktır.

Kapak tasarımı çoğu kişi tarafından çok tatlı olarak ifade edilse de, ben aynı fikirde değilim. Kapağa baktığınızda erkek okuyucu kitlesi direkt eleniyor. Ancak kurgu kapağın aksini söylüyor. J.K. Rowling'in ismini kısaltmasının sebebi erkek okuyucuların, kadın yazarların kitaplarını okumaktan çekinmesinden kaynaklıymış. İş böyle olunca yayınevinin dikkat etmesi gerekirdi. Tabii böyle basmaları ülkemizde daha avantajlı değilse.

Hızlı okunan ve yer yer güldüren kitap, aşk kitabı gibi dursa da kişi için bir yeniden doğuş kitabı olarak görüyorum. Kitabı bu şekilde ele almanın ona hak ettiği değeri daha iyi vereceğine inanıyorum. Bu türde okuduğum az bir kitap olsa da Şans Kurabiyem, okuduklarım arasında en iyi olanlardandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder