8 Eki 2017

Kitap Yorumu: Ölü Ozanlar Derneği - N. H. Kleinbaun

Hep duyduğumuz ama bir türlü okumaya veya izlemeye fırsat bulamadığımız kitaplar, filmler oluyor. Ölü Ozanlar Derneği filmiyle, kitabıyla bu konuda başı çeken yapımlardan biri benim için. Ancak bunun en temel sebebi filmin oyuncu kadrosunda Robin Williams'ın olması. Kitabını okumadan, filmini izlemem düşüncesiyle satın aldım kitabı. Çok bekletmeden de okumaya başladım.

Sevdim mi? Sonu dışında evet.


Büyüme romanı tarzında bir kitap olduğunu düşünüyorum. Çavdar Tarlasında Çocuklar, Bülbülü Öldürmek havasında. Ancak Ölü Ozanlar Derneği'nin sanat, aşk, sevgi gibi kavramları daha net bir dille kitapta işlediğini söyleyebilirim. Dediğimi en iyi anlatan alıntıyı sizlerle paylaşıyorum:
"Tıp, hukuk, bankacılık bunlar hayatı sürdürmek için gereklidir.Peki ya şiir, romantizm, aşk, güzellik? Bunlar ise uğruna hayatta kaldığımız şeylerdir."
Sıkıntılı nokta olarak gösterebileceğim konu ise, isim karmaşası. Yabancılar insanlara isimlerinin yanı sıra soyisimleri ile de hitap ediyorlar. Burada bazen o kimdi düşüncesi ile sarsılıyorum. Karakterlerin genel özelliklerini aklımda tuttuktan sonra, '' Bu olsa olsa budur.'' diyerek birçok konuyu çözdüm.

Kapakta yazardan daha çok Robin Williams'a yer verilmesi de kızdırmadı değil.

Karakterleri tek tek ele aldığımızda her birinin bir sıkıntısı olduğunu görüyoruz. Lise dönemi olduğunu düşünürsek buna şaşırmamalıyız. 1988 yılında yazılan kitabın o dönem koşullarındaki  baskıcı, zorlayıcı ve kişinin isteklerine önem vermeyen bir okul sisteminin yıpratıcı etkilerini genç karakterlerimiz üzerinde görüyoruz. Onlara elini uzatan kişi; bizim Robin Williams'ın canlandırdığı yeni edebiyat öğretmeni John Keating.

Bol bol edebiyat şairleri, yazarları geçen kitabın başka kitapları da okuma isteği uyandırması beni memnun etti. Yazının başında dediğim gibi, sonunu sevmedim. Sevmeme nedenim, sonunun tatmin edici şekilde bitmemesi veyahut işlenmemiş olmasından kaynaklı olduğuna inanıyorum. Yine de zaman ayırdığım için pişman olmadım ve kesinlikle tavsiye edeceğim bir kitap oldu.

1 yorum:

  1. https://kitapseverler50.blogspot.com/ her türlü kitap değerlendirmesinin yapıldığı bloguma beklerim.Yeni açtım destek olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil