4 Ara 2016

Bir Hayran Yorumu: Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar

Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar; girmeden önce kalbimi hızlandıran, müziği ile gözlerimi dolduran ve ilerleyen dakikalarda çıldırtan harika bir film.

Biletimi aldığımda filme neredeyse bir saat vardı, ama pişman değildim çünkü beklemeye değecekti. Bunu biliyor, hissediyordum. Rowling beni yanıltmazdı. Öyle de oldu zaten. Bitti diye düşündüğünüz dünyanın hala sizler için bir şeyler üretmesi mutluluk verici. Çoğu kişi için Harry Potter, asa sallayan insanlar olabilir ancak benim geçmişimin hatırı sayılır bir kesiminde yer alıyor.

İlk sahnelerde Harry Potter'dan bir şeyler yakalamakla uğraştığımı ve sürekli bir bağlantı arama çabası içinde olduğumu kabul ediyorum. Ama Harry Potter küçük bir resimdi. Artık Hogwarts'ın güvenli duvarları arkasında değildik. Bu da dünya hakkında daha detaylı bilgiler öğrenmemizi sağlıyor. Tabi bu Hogwarts'ı özlemediğim anlamına gelmiyor.

Karakterlere gerçekten ısındım. her şeyi en iyi yapan tiplerden yada en güzel veya en yakışıklı olan tiplerden uzaktılar. Rowling'in ondan alışık olduğumuz arkadaşlık temasını işlemesi yine beni cezbetti. Kusurlu tipler olmalarına rağmen- biri soğuk, biri şapşal, biri aşırı tutkulu ve biri tuhaf- yine de anlaşabiliyorlar. Harry Potter'da da durum böyleydi.

Sinemadan çıkınca kafamda filmin sahneleri dönüyor bir yandan dünyayı tekrar görmenin etkisi üzerimde. Güldüğüm yerler, hüzünlendiğim, heyecanlandığım yerler. Hepsi gözümün önündeydi. Şu dakikada da pek bir şey değişmiş değil. Dünya tekrar tüm hayatıma hakim olmaya başladı.

Bu yazıyı okumak isteyenler filmi de izleyecek olan kişiler olduklarını düşündüğüm için hikaye kısmına girmek istemiyorum. İçerik hakkında konuşmak doğru olmayacaktır, gidip biletlerinizi alın ve tadını çıkarın.

Son olarak; kesinlikle Harry Potter-Fantastik Yaratıklar karşılaştırmasına karşıyım.

3 yorum:

  1. Yorumunuz harika ve kesinlikle izleyeceğim.Yaşasın Potterhead olmak! :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de HP & FB karşılaştırmasına fazlasıyla karşıyım! Ne demek yani, ikisi de aynı evrenin, aynı kalemin ürünleri! Bu karşılaştırmayı yapanlar Hp evrenine fazlasıyla maddi-somut bir gözle bakanlar bence.. Yukarıda söylediklerini hepsine katılıyorum, kendi blogumda da yazmıştım; bu şekilde büyücülük dünyasını başka bir açıdan gördük ve aslında bununla beraber Hp evreninin de gittikçe genişlediğini fark ettik. Gelecek filmleri sabırsızlıkla bekliyorum ben de :')

    YanıtlaSil