9 Şub 2014

Kitap Yorumu: Ruhsuz - Jodi Meadows

İlkler önemlidir. 

Sınır'da insanlar tekrar tekrar dünyaya geliyor. Ana ise yeni bir ruh. Yani geçmişi olmayan, ilk kez dünyaya gelen biri. İlk ve tek olan Ana, neden bir ruhsuz olduğunu öğrenmek için Kalp şehrine gitmek için yola çıkıyor. Yolda tanıştığı Sam ile yaşadıkları onu zorlasa da yapması gerekenden vazgeçmiyor.   

Ana, oldukça yalnız biri. Bu yalnızlığı üzerine kendisiyle ilgili yasaların çıkarılmış olması işin büyüklüğünü gösteriyor. Annesiyle yaşadıklarına rağmen normal bir genç olmayı başarmış bir kız Ana. Kendisi ile ilgili gerçekleri bulmak için çıktığı yolda zorlukları yaşayacak, aşkı tadacak, gerçekleri öğrenecek. Ana'ya ısınmamı sağlayan en büyük etken yaşının kızı olmasıydı. Diğer kitaplarda karşımıza çıkan aşırı uç köşelerde oluşturulmuş, en iyi, en güçlü, en gıcık, bir karakter olmaması. Diğer bir karakterimiz olan Sam, Ana'nın hiç ummadığı biri olması bizi de şaşırtacak. Ancak bu iki karakter dışındaki diğer karakterleri zihnimde çok fazla canlandıramadım. 

İsimlerin birbirine uyumu ve derin anlamları beni etkiledi. Ana'nın doğumuyla tekrar dünyaya gelmeyen Ciana ile Ana isminin uyumu hikayeyi derinleştiren etkenlerden.

İnsanlar bir nevi ölümsüz. Bu ölümsüzlük Sam sayesinde oldukça sorgulanıyor. Düşünüldüğünde ona katılmamak elde değil. Belli bir süre sonra hayatınızda ilk diye bir şey kalmayacak. Her şey sıradanlaşmış olacak.
 “Geçmiş üzerine neden bu kadar çok düşünüyorsun?”  
Omuz silktim. “Çünkü orada değildim.”
Kitap bir Genç-Yetişkin kitabı. Ancak bu kitabın dilinde ayrı bir tat aldım. Diğer Genç-Yetişin kitaplarından ayıracak bir tat. Kitabın olumsuz yanı yavaş ilerlemesi. Bu sıkılmamıza neden olabiliyor. Ancak bu yavaşlık karakterlerimiz arasındaki ilişki için oldukça uygun olmuş. İyi temellendirilmiş bir ilişki oluyor. Sevindirici haber kitapta aşk üçgeni yok.

Müzik tutkunları için sevindirici bir haber var. Eğer sizde benim gibi müziğin insanları etkilediğine inanıyorsanız kitapta müzik harika bir şekilde yer verilmiş. Aldığım son duyumlara göre ikinci kitapta daha çok müzik varmış.

Reenkarnasyon'nu konu alan ve yer yer bu konuyla ilgili kelimelere ver verilen kitapta çevirmen oldukça iyi bir iş çıkarmış. Yer yer verdiği açıklamalarla kafamızda soru işareti oluşmasına izin vermiyor.

Ejderhalara ve hava perilerine de sık sık yer veren  Jodi Meadows; yerinde romantik, yerinde aksiyon ve yerinde gizem ile başarılı bir yazar olduğunu gösteriyor. 

4 yorum:

  1. Ben de çok sevdim bunu. Nedeni karakterleri, ejderhaların olması falan değil. Kitabın ruhu, anlatımı çok güzeldi. Katılıyorum sana. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz kardeş olabilir miyiz? Zevklerimiz çok tutuyor. = D

      Sil
  2. Genc-yetiskin kitabi derken+18 bolumler oldugunu mu soyluyorsun bu kavrami cok duymaya basladim da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genç Yetişkin bir edebiyat türüdür. Young Adult(YA) olarak da geçer. Karakterlerin ağırlıklı 17-18 yaş civarındaysa YA özellikli bir kitaptır. Çok kabaca tanımı budur.

      +18 ile alakası yok. = )

      Sil